Особливості осіннього водіння авто: як не потрапити в аварію на мокрій дорозі і через туман

Увага! По "килиму з жовтого листя" потрібно рухатися так

Калюжі, жовте листя, перші заморозки ... Для "безкінних" всі ці принади осінньої погоди – всього лише привід зайвий раз зітхнути про літо, що пішло. А ось для власників автомобілів вони можуть стати джерелом серйозних неприємностей. Так, їзду на листяному килимі досвідчені водії порівнюють з ковзанням на льоду, а озера на дорозі взагалі перетворюють поїздку в екстремальне ралі. Але все це – не привід ставити свого чотириколісного друга в гараж. Важливо тільки засвоїти кілька основних правил осіннього маневрування.

ЇЗДА ПІД ЧАС ДОЩУ

Джерело підвищеної небезпеки в осінній період – погіршення зчеплення коліс автомобіля з дорожнім покриттям. Причин – дві: низька температура і вода. Особливо небезпечні перші хвилини дощу, оскільки на дорозі в цей час утворюється плівка із суміші води, пилу і маслянистих відкладень. Ковзання, пробуксовки, замети – все це підстерігає водія, який вчасно не оцінив погіршення дорожньої обстановки. Тому з початком дощу потрібно знизити швидкість і набагато плавніше виконувати будь-які маневри, пов'язані з поворотами і гальмуванням. Через 10-15 хвилин після того, як з неба полило, дорога стає більш передбачуваною: плівку змиває на узбіччя. Але все одно мокра дорога – джерело підвищеної небезпеки. Уникнути неприємностей нескладно. Потрібно лише дотримуватися швидкісного режиму без всяких "допусків" у вигляді некараних поки +20 км/год. Якщо потрібно повернути або перебудуватися – включіть покажчик повороту трохи раніше звичайного, щоб сусіди по дорожньому руху встигли відреагувати, не вдаючись до різких маневрів. Якщо потрібно загальмувати – злегка натисніть педаль гальма заздалегідь, щоб стоп-сигнали поінформували рухомих ззаду водіїв про ваш намір хоча б за кілька секунд до уповільнення автомобіля. На жаль, далеко не всі водії читають наші поради, тому пам'ятайте про дистанцію. Причому незалежно від досвіду водіння. Адже гальмівний шлях восени зростає з перерахованих вище причин.

ЧОМУ ВАЖЛИВО "НЕ СІСТИ В КАЛЮЖУ"

Осінні дощі, як зазвичай, продемонструють неефективну роботу стічних систем надорогах. І поява калюж - неминуче явище. Вони несуть відразу дві небезпеки для водіїв.Перша - ніхто не знає, що знаходиться під калюжею: рівний асфальт або чергова яма,запам'ятати які просто неможливо, навіть якщо ви їздите по одному і тому ж маршрутущодня. Попадання колеса в яму тягне за собою не тільки можливі пошкодження коліс іпідвіски, але і, в гіршому випадку, короткочасну втрату контролю над автомобілем.

Друга неприємність від калюж, особливо глибоких, - зниження ефективності гальм через попадання води на колодки і диски. Тому "озера" на дорозі краще об'їжджати. Якщо жзробити цього не вдалося, можна просушити колодки декількома легкими переривчастиминатисканнями на педаль гальм. Нагріваючись, диски і гальмівні колодки випаровують водуі швидко стають сухими.

Ще одна дуже корисна порада: якщо попереду - велике "море", яке потрібно проїхати,завчасно ввімкніть "двірники". Краще зробити це заздалегідь, ніж хоча б на секундувтратити видимість. І обов'язково, перш ніж об'їжджати калюжу, подивіться на всі боки і вдзеркала: чи не створить ваш маневр аварійну ситуацію на дорозі.

ТРУДНОЩІ АКВАПІЛОТАЖУ

Ефект аквапланування може виникати, коли автомобіль рухається по мокрій дорозі з високою швидкістю. У певний момент вода не встигає виводитися через прорізи протектора шини, і між колесом і дорогою утворюється шар рідини, що підводить автомобіль над асфальтом. Така ситуація тягне за собою втрату керованості і високий ризик потрапити в аварію. Тому на дорозі, навіть з мінімальним шаром води, потрібно значно знизити швидкість. І зробити це потрібно максимально плавно, якщо водну перешкоду опинилося під колесами несподівано. Найбільш високий ризик аквапланування чекає тих, хто їздить на зношених шинах. Тому, якщо ваші літні покришки відслужили своє, краще замініть їх зараз. Це вигідно і з економічної точки зору: автомагазини вже починають позбуватися від літніх шин, звільняючи складські площі під зимові, і нерідко можна знайти потрібні моделі з хорошою знижкою.

А з настанням холодів краще не зволікати з переходом на зимові шини. Не варто чекатиморозів: "перевзутися" потрібно, коли температура вночі впаде нижче позначки +5градусів. Ризик аквапланування із зимовими покришками на них зведений до мінімумузавдяки високому протектору і наявності численних ламелей.

НА КИЛИМІ З ЛИСТЯ

Опале листя – ще одне джерело підвищеної небезпеки восени. Якщо на шляху трапляється ділянку з мокрою листям, рухатися по ньому треба з тієї ж обережністю, що і по льоду, адже листяний килим різко знижує зчеплення з дорогою і збільшує гальмівний шлях. Занесення на листках – один з найнебезпечніших, адже вирівняти автомобіль буде вкрай складно. Тому при пересуванні по ділянці дороги, покритій опалим листям, навіть в суху погоду слід уникати різких маневрів, прискорень і гальмувань, рухатися максимально плавно і знизити швидкість.

ТРИ ВАЖЛИВИХ ПОРАДИ

У разі занесення або безконтрольного ковзання повільно відпустіть газ. Швидко обертатикермо в бік заносу, як на льоду, не варто: як тільки зчеплення з дорожнім покриттямповернеться в норму, автомобіль різко піде в сторону.

Частіше використовуйте гальмування двигуном. Якщо потрібно зупинитися, спочаткупросто відпустіть газ, зробіть кілька легких натиснень на педаль гальма, щобпроінформувати водіїв про свої наміри, а потім вже плавно задіюйте гальмівну систему.

Звичка тримати кермо однією рукою восени неприйнятна! Дві руки - більше можливостейоперативно, без різких маневрів, відреагувати на зміну дорожньої обстановки.